Email alarm bericht ontvangen via GMAIL lukt niet?

Case
Laatst hadden we een klant die een nieuwe recorder bij ons heeft gekocht, helaas werkte email alarm activatie niet, zodat als er beweging is, dat de klant direct een melding zou ontvangen op zijn email adres. Wij hebben toen SMTP account aagemaakt op onze eigen stetrin.com server, om te testen of de recorder inderdaad niet functioneert. Gelukkig voor ons deed de recorder zijn werk verder prima, maar de klant kon geen emails ontvangen via GMAIL. we hebben toen besloten om de klant gebruik te laten maken van onze SMTP email adres, we vertrouwen de klant 100%. Op 9-3-2019 heeft onze trouwe klant de oplossing gevonden samen met zijn buurman en de oplossing blijkt redelijk eenvoudig te zijn.

Paswoord niet correct
De recorder geeft aan dat het paswoord incorrect is, terwijl je zeker weet dat alles goed staat ingevuld, dit kan te maken hebben vanwege de 2 factor authenticatie van Google, advies is dan om voor de recorder een APP wachtwoord aan te maken, zodat 2 factor niet meer gevraagd zal worden.

Hoe?
Volg deze link om te zien hoe je een wachtwoord kan maken voor een APP.